14 Ağustos 2009 Cuma

Ignorito

Bu sabah kalktığımda ayağıma kitap ilişti. Evet! Ayağıma ilişti! Ne arıyorsa yerde. Kitaplığa kaldırmak için aldım elime ki "kokoloji" kitabıymış. Bizde varolduğundan haberim bile yoktu. İçinde bir sürü test olan bir kitap. Bunu da anlamıyorum. İnsanlar testlerden kaçarlar genelde bkz. öss, oks, hakimlik savcılık sınavı, ales, "tofıl" vb... Neden testler üzerine bir kitap yazmışlar ki ve insanlar bu testleri zevk için çözüyor. Enteresan. Neyse konuya dönelim. Kokoloji elimde idi. Bir denemek istedim. (:D evet yazdıklarımla çelişmekteyim. Denge eksikliği varsa nolcak ki buloğun konseptine uyuyor)

Kitabı rastgele bir test gelecek bir şekilde açtım. Testin adını hatırlamıyorum. Ama olayı şuydu:

Bir partiye arkadaşlarınızla gideceksiniz. Arabayı sürme görevi size düştü. Arkadaşlarınız içki içerken siz içmiyorsunuz fln. Eve dönme zamanı geldiğinde bu sarhoş arkadaşlarınızı nasıl ikna edersiniz? Şıklarda
  • eğer şimdi çıkmazsak sizinkiler sana çok kızcak
  • şimdi çıkmazsak bana çok kızılacak
  • hadi parti bitti. midem bozulacak içme daha
  • gidiyoruz. sabah erkenden kalkmam lazım yürü.

Şıkların %100 böyle olduklarına söz veremem. Ama aşağı yukarı böylelerdi. Hiç bir şıkkı beğenmedim :D "Ben gidiyorum. İstiyorsan gel" tarzında tehditkar bir duruşu tercih ettiğimi düşündüm. Bunu kendi şıkkım ilan ettim ve yine de sonuçları okumaya karar verdim. Bu test nasıl bir ebeveyn olacağınızı ortaya koyuyormuş. Diğer şıkların sonuçları ile karşılaştırdığımızda Führer gibi bir anne olacağım sonucuna vardım. "Kurallarıma uy yoksa umurumda değilsin." Yazık la doğacak olan çocuklarıma. Ama haklıyım. O kadar doğurcam bi de dinlemeyecekler. Oldu!

İşte böyle bulokçum. Sorguluyorum kendimi. Niye! Niye böyle bir umursamazlık feysbukun tabiri ile yoksayma akımı sardı dünyayı! Niye bu akıma yer yer kaptırıyoruz kendimizi. Neyse kaptırıyorsak/kaptırıyorsalar da umurumda değil. hıhh


2 yorum:

  1. Evet biliyorum o kitabı hatta 2. versiyonu falanda var :) bazıları çok takıklar bu kokolojiye, hatta bu şekilde sevgili olan ve 5 senedir birlikte olan tanıdığım var falan:)

    haha:) bakmak lazım :)
    -N-

    YanıtlaSil
  2. Çok değişik bir kitap yaa. Ama 5 senedir o kitabı çözüp de çıkanlar daha değişikmiş. Enteresan bayağı..

    YanıtlaSil